Ćwiczenia na mięśnie brzucha

Ćwiczenia na mięśnie brzucha

Ćwiczenia na mięśnie brzucha to istotny element w pracy nad niektórymi pozycjami w jodze. Silny trzon, wytrzymały gorset mięśniowy pozwala nam wykonać dotychczas nieosiągalne pozycje.

W wielu kulturach brzuch, centrum naszego ciała, postrzegany jest jako źródło wewnętrznej siły. „Dan Tien” w Chinach, „Hara” w Japonii, w Indiach „Manipura„. W żadnym innym kręgu kulturowym nie poświęca się takiej uwagi brzuchowi, jak w azjatyckim. W kulturze zachodniej brzuch ma być po prostu płaski – i tyle!

Sekwencja złożona z pozycji Ubhaya Padanghustasana, Paripurna Navasana i Ardha Navasana nie tylko kształtuje i wzmacnia mięśnie brzucha, ale i wzmacnia mięśnie pleców. W ten sposób tworzy się gorset współpracujących i powiązanych ze sobą grup mięśniowych, który wpływa również na mięśnie dna miednicy – niezwykle ważne dla  kobiet. Dlatego warto włączyć asany oddziałujące na mięśnie brzucha do codziennej praktyki.

 

 

 

Aktualności, Video, Wszystkie wpisy , , ,