Joga dla kulturystów – rozciąganie mięśni pleców i ramion

Rozciąganie ramion

Kulturyści posiadający silne mięśnie pleców i ramion zmagają się z ograniczeniem zakresu ruchu rąk ku górze. Ramiona powinny być najbardziej mobilnym elementem w ciele, ale kiedy zakres ruchu jest ograniczony, osoba ćwicząca często kompensuje sobie to ograniczenie używając dolnego odcinka pleców bardziej niż górnego. Poniższe ćwiczenia powinny pomóc zwiększyć zakres ruchów ramion:

Pies z głową w dół w oparciu o ścianę

rozciąga mięśnie klatki piersiowej, zwiększa zakres ruchu w przenoszeniu rąk za głowę bez obciążanie barków

Modyfikacje

Skłon do przodu w szerokim rozstawie nóg i rozciąganiem ramion

rozciąganie tyłów nóg z mocnym otwarciem ramion

W czasie wykonywania tego ćwiczenia istotne jest, aby nie przekraczać progu, w którym pozycja zaczyna sprawiać ból, czy jest trudna do utrzymania. Rozciąganie powinno następować stopniowo, aby zwiększyć mobilność w stawach. Jeśli na treningu sprawia ci problem przenoszenie hantla za głowę do punktu, w którym biceps znajduje się w linii z uszami, to ćwiczenie będzie idealne.

Odciąganie barków w siadzie lub stojąc

 

Aktualności, Joga jako sposób na leczenie i profilaktykę, Wszystkie wpisy , ,