Paripurna Navasana (pełna pozycja okrętu)

Paripurna Navasana परिपूर्णनावासन (Pełna pozycja okrętu)

Paripurna- pełen

Nava- okręt, łódź

znak-pozwolenia-e1382202380941Wskazania

znak-zakazu-e1382276761906Przeciwwskazania

Asany przygotowujące:

Technika wykonania:

  1. usiądź na macie z ugiętymi nogami
  2. połącz kolana i stopy
  3. przenieś ręce do tyłu i ułóż opuszki palców po bokach bioder
  4. odchyl się lekko do tyłu, by wydłużyć kręgosłup i otworzyć klatkę piersiową; upewnij się, że nie zaokrąglasz plecówNavasana_odgiecie do tylu
  5. wycofaj łopatki i skieruj je do dołu, aby bardziej otworzyć klatkę piersiową
  6. utrzymuj napięte mięśnie brzucha
  7. na wydechu wyprostuj nogi w kolanach unosząc je nad podłogę; jeśli nie jesteś w stanie wyprostować nóg całkowicie, trzymaj je zgięte dopóki, nie wzmocnisz swoich mięśni brzuchaNavasana_wyprost nog
  8. następnie przenieś ręce przed siebie, wyprostuj je w łokciach i ustaw w linii ramion równolegle do podłogi wnętrzami dłoni do siebieNavasana_pełna pozycja
  9. w pozycji pozostań ok. 30 sekund stopniowo wydłużając czas w miarę praktyki
  10. wychodząc z pozycji ugnij nogi w kolanach i postaw stopy na podłodze

Najczęstsze błędy:

Untitled-1-copy Zapadanie się w dolnym odcinku kręgosłupa i brak otwarcia w klatce piersiowejNavasana_najczestsze bledy

Dla początkujących

  1. Obejmij nogi pod kolanami, unieś golenie równolegle do podłogi i staraj się utrzymywać równowagęNavasana_golenie rownolegle do podlogi
  2. Ugnij nogi w kolanach tak, by golenie były równoległe do podłogi i przenieś wyprostowane ręce do przodu tak, by znajdowały się na wysokości barków równolegle do goleniNavasana_golenie i rece rownolegle do podlogi
  3. Wykonaj pozycję z krzesłem. Oprzyj łydki o siedzisko krzesła, a następnie chwyć rękami za boczne krawędzie siedzenia, ale nie za głęboko – na tyle by utrzymać wydłużony kręgosłup i otwarcie w klatce piersiowejNavasana_z krzeslem
  4. Wykonaj pozycję z paskiem

Warianty pozycji:

  1. Chwyć palcami wskazującymi i środkowymi duże palce u nogi i wyprostuj nogi.navasana z uchwytem za palce
  2. Pozycja półokrętu – Ardha NavasanaArdha Navasana
Aktualności, Asany siedzące, Ilustrowany atlas asan, Wszystkie wpisy , , ,