Rozgrzewka przed treningiem siłowym

Rozgrzewka przed treningiem siłowym

Każdego dnia, wykonując zwykłe codzienne czynności, rozciągamy nasze mięśnie z każdym ruchem. Ale ruchy te staja się dla nas naturalne, mięśnie przyzwyczajają się do zakresu ruchu i ciało nie odczuwa tej aktywności, jako ćwiczenie. Teraz spróbuj zintensyfikować każdy ruch i zobacz, jak się poczujesz. Na przykład wydłuż krok w trakcie spaceru tak, by Twoje kroki były większe, niż normalnie. Poczujesz wówczas rozciąganie ud, tułów nóg, łydek. To przykład tego, co nazywamy rozciąganiem dynamicznym, czyli połączenie tempa i ruchu, które ma na celu pełne wykorzystanie wszystkich zaangażowanych mięśni.

Aby zwiększyć zakres ruchu i uniknąć kontuzji, należy zacząć od rozciągania, ale nie wtedy, gdy mięśnie nie są rozgrzane. Zawsze rozpoczynaj od łagodnej rozgrzewki, aby zwiększyć ukrwienie tkanki mięśniowej. Dzięki temu, że rozgrzewka zwiększa przepływ krwi, podnosi się również temperatura w mięśniach, co sprawia, że włókna kolagenowe stają się bardziej elastyczne.

Po rozgrzewce wykonaj dynamiczne (nie statyczne) ćwiczenia rozciągające. Rozgrzewka dynamiczna oznacza powolne, płynne, kontrolowane ruchy, a nie utrzymywanie pozycji. Mogą to być proste ruchy, takie jak zataczanie kół ramionami i krążenia bioder, płynne ruchy, z jakimi mamy do czynienia w jodze, może to być również jogging. Rozciąganie dynamiczne jest najlepszym sposobem na rozciąganie przed treningiem lub zawodami.

Skoro już wiemy, jak istotne jest rozciąganie dynamiczne przed treningiem, warto zastanowić się, czy nie sięgnąć po ćwiczenia z arsenału jogi. Współczesne badania i techniki treningowe na nowo odkrywają to, co nauczycielom jogi  znane jest od tysięcy lat.  Jeśli jesteś zaznajomiony z podstawami jogi, wykonaj kilka powitań słońca. Jeśli nie, proponuję poniższe krótkie sekwencje ruchów, które możesz wykonać dynamicznie.

Aktualności, Video, Wszystkie wpisy , ,