Ćwiczenia jogi przed snem: 15 minut jogi pomoże Ci w walce z bezsennością

Ćwiczenia jogi przed snem: 15 minut jogi pomoże Ci w walce z bezsennością

Bezsenność to poważny problemem, który dotyka milionów ludzi każdego roku. Krótka, spokojna sesja jogi przed snem może przynieść ogromną ulgę komuś, kto cierpi na zaburzenia snu. A może po prostu chcesz rozciągnąć swoje ciało po ciężkim dniu? Tak czy inaczej, 15 minut jogi to doskonały sposób na relaks. 

We współczesnym świecie zaburzenia snu są zaskakująco powszechne. Niezależnie od tego, czy są one spowodowane narastającym stresem, który uniemożliwia zaśnięcie, czy też po prostu dlatego, że spędzamy zbyt wiele czasu pod wpływem działania sztucznego oświetlenia, oczywiste jest, że miliony ludzi każdego roku walczą o dobry regularny sen. Istnieje wiele sposobów łagodzenia bezsenności, ale krótka sesja jogi jest często pomijana, jako jedna z metod walki z tymi zaburzeniami. Decyzja o zakończeniu dnia 15 minutami jogi może być najlepszą, jakiej dokonasz.

Jaki rodzaj jogi jest najlepszy przed snem?

Znajdź styl jogi, który w pełni Cię relaksuje. Sekwencje jogi, które koncentrują się na głębokim oddychaniu i powolnym ruch, pomogą w zaśnięciu. Każdy rodzaj energicznej jogi może działać odwrotnie pobudzając umysł i dlatego nie jest wskazany przed snem. Niektóre z najbardziej popularnych i bardzo relaksujące stylów jogi to hatha joga, joga integralna czy kripalu.

Hatha joga jest to połączenie łagodnych, podstawowych pozycji, w których brak płynnych przejść między asanami lub jest ich niewiele. Charakteryzuje się powolnym tempem, prostymi ćwiczeniami oddechowymi i siedzącą medytacją.

Integralna joga koncentruje się na integracji umysłu, ciała i ducha. Ta praktyka zwykle wykracza poza naukę jogi w aspekcie fizycznym, z dużym naciskiem na poszukiwanie wewnętrznego spełnienia, inspiracji i spokoju.

Kirpalu zachęca do ćwiczenia w swoim własnym tempie, kładąc nacisk na uzdrowienie i duchową przemianę, na własną transformację.

Ile czasu trzeba poświęcić praktyce jogi przed snem?

Orientacyjnie można przyjąć 15 minut przed snem, ale zawsze należy słuchać swojego ciała. Jeśli po 10 minut ćwiczeń poczujesz się bardzo zmęczony i senny, połóż się spać. Z drugiej strony, jeśli na koniec praktyki masz ochotę wykonać cykl od nowa, zrób to. Najważniejsze kryterium, jakim powinieneś się kierować wykonując asany przed snem, jest głęboka relaksacja kojąca ciało i umysł.

Jak często muszę ćwiczyć jogę przed snem?

Jeśli zaczniesz praktykować jogę przed snem każdego wieczoru, przekonasz się, że stanie się częścią Twojej codziennej rutyny. Jest to doskonała okazja, aby zastanowić się nad minionym dniem. Absolutnie nie ma konieczności, aby ćwiczyć jogę co wieczór przed pójściem spać, ale może sprawi Ci to na tyle dużą radość, że nie będziesz mógł sobie wyobrazić innego zakończenia dnia.

Aktualności, Joga jako sposób na leczenie i profilaktykę, Wszystkie wpisy