Rozgrzewka przed treningiem klatki piersiowej

Rozgrzewka przed treningiem klatki piersiowej

Czy wiecie, że im starsi jesteśmy, tym więcej czasu potrzebujemy na właściwą rozgrzewkę? 18-latkowi wystarczą 2-3 minuty, a wieloletnim bywalcom klubów fitness, sportowcom, ciężarowcom itd. o wiele więcej. Jedno jest jednak pewne od dawna – przed treningiem ważna jest rozgrzewka dynamiczna, a nie rozciąganie statyczne. Innymi słowy chodzi dobór takich ćwiczeń, w których dochodzi do jednoczesnej rotacji dwóch lub więcej stawów.

Zalety rozgrzewki i dlaczego warto

Rodzaje rozgrzewki ze względu na cel

Ponadto możemy wyróżnić dwa rodzaje rozgrzewki

  1. ogólna rozgrzewka całego ciała
    podnosi temperaturę ciała
  2. rozgrzewka partii mięśni, które danego dnia będziemy ćwiczyć
    zwiększenie ukrwienia mięśni docelowych

Rozgrzane mięśnie są bardziej elastyczne niż mięśnie nie poddane uprzedniej rozgrzewce. Przed treningiem wykonuj ćwiczenia dynamiczne czyli utrzymuj pozycje przez 10 sekund lub wykonuj spięcia mięśnia, a następnie rozluźniaj. Napinanie mięśni przed rozciąganiem pozwala na zwiększenie zakresu ruchu.

Zamiast klasycznych okrążeń rękami, przed treningiem klatki piersiowej proponuję kompleksowy zestaw asan, które przygotują nie tylko mięśnie samej klatki, ale i ramiona i obręcze barkowe, a nawet tricepsy, czyli pełen pakiet niezbędny do wyciskania na ławce.

Aktualności, Video, Wszystkie wpisy , ,